Advertisement (468 x 60px )

SELAMAT MELAYARI KE LAMAN PORTAL SK KAMPONG BANTING, SABAK BERNAM, SELANGOR

Monday, July 21, 2014

JADUAL WAKTU UJIAN PENILAIAN OTI 2 (PEPERIKSAAN PERCUBAAN) TAHUN 6, 2014

Selamat maju jaya kepada semua murid tahun 6 yang akan menduduki peperiksaan percubaan UPSR mulai hari ini. Semoga dipermudahkan dan beroleh keputusan yang cemerlang.

Sunday, July 6, 2014

"Monday is English Day"

Start from today (7th July 2014) onward, every Monday, all the teachers, pupils and staffs of SK Kampong Banting are encourage to use English Language in daily conversation. This is one of the program created by English Language panel that suppose to not as punishment but make it as one of learning process to improve English as the main objective. 

Thursday, July 3, 2014

Renungkan bersama

Imam dan 20 Sen


Beberapa tahun dahulu, ada seorang Imam yang berasal dari Thailand telah dipanggil ke Malaysia untuk menjadi Imam tetap di sebuah masjid di Malaysia. Telah menjadi kebiasaan Imam tersebut selalu menaiki bas untuk pergi ke masjid.
Pada suatu hari, selepas Imam tersebut membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20 sen.
Sepanjang perjalanan Imam tersebut memikirkan tentang wang 20 sen tersebut.
"Perlukah aku memulangkan 20 sen ni?" Imam tersebut bertanya kepada dirinya.
"Ah... syarikat bas ni dah kaya... setakat 20 sen ni.. nak beli tosei pun tak cukup," kata Imam tersebut.
Apabila tiba di hadapan masjid, Imam tersebut menekan loceng dan bas tersebut pun berhenti.
Ketika Imam tersebut ingin turun sahaja daripada bas, tiba-tiba seakan-akan dirinya secara automatik berhenti dan berpaling ke arah pemandu bas tersebut sambil memulangkan wang 20 sen tersebut.
"Tadi kamu beri saya wang baki terlebih 20 sen", kata Imam tersebut kepada pemandu bas tersebut.
"Owh... terima kasih! Kenapa awak pulangkan 20 sen ni.. kan sedikit je nilainya," pemandu bas tersebut berkata.
Imam tersebut menjawab, "Wang tersebut bukan milik saya, sebagai seorang muslim saya perlu berlaku jujur."
Pemandu bas tersebut tersenyum, dan berkata, "Sebenarnya saya sengaja memberi wang baki yang lebih sebanyak 20 sen ni, saya nak uji kejujuran kamu wahai Imam. Saya sudah berkali-kali berfikir untuk memeluk Islam."
Imam tersebut turun dari bas dan seluruh jasadnya menggigil dan kesejukan. Imam tersebut berdoa sambil menadah tangan, "Astaghfirullah!!!Ampunkan daku Ya Allah... Aku hampir-hampir menjual harga sebuah Iman dengan 20 sen!!!"
Sahabat-sahabatku sekalian...
Apa yang anda dapat daripada peristiwa di atas? Ingatlah.. kita mungkin tidak melihat dan tahu kesan tindakan kita terhadap orang lain. Kadang-kadang manusia akan menganggap kita sebagai tingkap untuk melihat ke dalam dunia Islam.
Sesungguhnya pada diri Rasulullah s.a.w. itu terdapat contoh teladan yang baik.

EID MUBARAK

Assalamualaikum

Selamat Berpuasa kepada seluruh warga SK Kampong Banting dan seluruh umat Islam di dunia.

Bendera Malaysia dikenali sebagai

Wikipedia

Search results

Followers